شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 22:51 ::  نويسنده : پویا

 راهنمای سیستم مدیریت موثر فرآیند آموزش ISO 10015:2003

امروزه با گذر از عصر صنعتی و اطلاعات و ورود به عصر دانش، با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی هاو سیستم های کاری سازمان ها، استفاده از فرایند اموزش، قوی ترین ابزاری است که می تواند راهگشای سازمان ها جهت حضور و بقاء در عرصه بازار های رقابتی باشد.اما افزایش کمی نفر ساعت آموزش و برگزاری دوره های مختلف اموزشی،به تنهایی نمی تواندنشانگر کیفیت و بکار بستن آموزش های فراگرفته شده در سازمان باشد، بلکه این اثر بخشی آموزش است که می تواند شاهدی دال بر ضمانت اجرایی دوره های آموزشی باشد.

استاندارد ISO 10015 از جمله استاندارد های سری10000  و راهنمایی جهت طرح ریزی و سازماندهی فرآیند آموزش در سازمان ها می باشد.

استقرار فرآیند آموزش بر اساس استاندارد ISO 10015 می تواند موثر ترین راه در خصوص پایش و اندازه گیری اثر بخشی فرآیند آموزش باشد.در این استاندارد، چگونگی طرح ریزی یک فرآیند چهار مرحله ای شامل 1- نیاز سنجی     2-اجرا3-ارزیابی اثر بخشی آموزش عنوان می گردد. 

اجرای اثر بخش سیستم مدیریت آموزش در آموزش در سازمان،نیازمند تعهد مدیریت، تعهد آموزش گیرندگان و در نهایت تعهد آموزشدهندگان می باشد.با استفاده از راهنمای موجود در استاندارد ISO 10015،سازمان ها علاوه بر رفع این نیازمندی، در مسیر تحقق یک"سازمان یاد گیرنده"حرکت می نمایند.

 شرکت بهسان مدیریت پرشین 

آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3

تلفن :  4-22650151  و 22010088

www.behsaniso.com




شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 22:50 ::  نويسنده : پویا

 استاندارد ایزو 27000 – سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISMS 

 

در حال حاضر، وضعیت امنیت فضای تبادل کشور، بویژه در حوزه  دستگاههای دولتی و خصوصی، در سطح نامطلوبی قرار دارد.از جمله دلایل اصلی وضعیت موجود، می توان به فقدان زیرساختهای فنی و اجرائی امنیت و عدم انجام اقدامات موثر در خصوص ایمن سازی فضای تبادل اطلاعات این دستگاهها اشاره نمود.

بخش قابل توجهی از وضعیت نامطلوب امنیت فضای تبادل اطلاعات   کشور، بواسطه  فقدان زیرساختهایی از قبیل نظام ارزیابی امنیتی فضای تبادل اطلاعات، نظام صدور  گواهی و زیرساختار کلید عمومی، نظام تحلیل و مدیریت مخاطرات امنیتی، نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات، نظام مقابله با جرائم فضای تبادل اطلاعات و سایر زیرساختهای امنیت فضای تبادل اطلاعات در کشور می باشد.از سوی دیگر وجود زیرساختهای فوق، قطعا تاثیر بسزایی در ایمن سازی فضای تبادل اطلاعات دستگاههای دولتی خواهد داشت.

صرفنظر از دلایل فوق، نابسامانی موجود در وضعیت امنیت فضای  تبادل اطلاعات دستگاههای دولتی، از یکسو موجب بروز اخلال در عملکرد صحیح دستگاهها شده و کاهش اعتبار این دستگاهها را در پی خواهد داشت، و از سوی دیگر، موجب اتلاف سرمایه های ملی خواهد شد.لذا همزمان با تدوین سند راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) کشور، توجه به مقوله ایمن سازی فضای تبادل اطلاعات دستگاههای دولتی، ضروری به نظر می رسد.این امر علاوه بر کاهش صدمات و زیانهای ناشی از وضعیت فعلی امنیت دستگاههای دولتی، نقش موثری در فرآیند تدوین سند راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور خواهد داشت. 

با ارائه اولین استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات در سال 1995، نگرش سیستماتیک به مقوله امنیت اطلاعات شکل گرفت. بر اساس این نگرش، تامین امنیت اطلاعات در یک مجموعه سازمانی، دفعتا مقدور نمی باشد و لازم است این امر به صورت مداوم و در یک چرخه ایمن سازی شامل مراحل : 1-طراحی، 2-پیاده سازی، 3- ارزیابی و 4- اصلاح انجام گیرد برای این منظور لازم است هر سازمان بر اساس یک متدلوژی مشخص، ضمن تهیه طرحها و برنامه های امنیتی مورد نیاز، تشکیلات لازم جهت ایجاد و تداوم امنیت اطلاعات خود را نیز ایجاد نماید. 

شرکت بهسان مدیریت پرشین 

آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3

تلفن :  4-22650151  و 22010088

 

www.behsaniso.com




شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 22:50 ::  نويسنده : پویا

 Petroleum  , Petrochemical and Natural Gas-QMS ISO/TS29001

 

استاندارد ISO/TS29001 توسط کمیته فنی ISO/TC 67،"مواد، تجهیزات وسازه های در یایی برای صنایع نفت ،پتروشیمی وگاز طبیعی منتشر گردید.

باتوجه به نیاز خاص این صنایع در توانمند سازی وتکرار پذیری فرآیند های موثر در مشخصه های عملکرد محصول وتعادل این فرآیند ها باشرایط محیطی سازمان،ISO/TS 29001 تاکیدی مضاعف بر اهم موضوعات  مطرح در این سازمان نموده است.

برخی از موضوعات مورد تاکید ایت استاندارد به شرح زیر است: • آموزش تخصصی کارکنان وتامیت کننده گان(پیمانکاران) • نظم ونظافت محیط کار
• توجه به مشخصه های فنی در کلیه مراحل پدید اوری محصول • ثبت دانش فنی در مراحل طراحی • توجه به گستره زنجیره عرضه

با در نظر گیری سرمایه گذاری در صنایع نفت،پتروشیمی وگاز طبیعی وهمچنین رشد روز افزون استقرار سیستم های مدیریتی در این صنایع، یه کار گیری مشخصه های فنی ISO/TS29001 میتواند کمک موثری در رویکرد مدیریت کیفیت بنماید.  

شرکت بهسان مدیریت پرشین 

آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3

تلفن :  4-22650151  و 22010088

www.behsaniso.com




شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 22:49 ::  نويسنده : پویا

 Health, Safty, Environment Management System

HSE-MS

در همسویی با استقرار سیستم های مدیریت یکپارچه در زمینه بهداشت شغلی،ایمنی ومحیط زیست،از دهه های قبل، برخی شرکت های بین المللی به ویژه در حضور صنایع نفت،اقدام به تدوین استاندارد های راهنما نمودند.استاندارد های مذکور که عمدتابا مخفف HSE-MSمعرفی شده اند،چارچوب معینی را برای یک سیستم مدیریت یکپارچه مهیا می نمایند ودارای وجوه تمایزی با استاندارد های ISO 14001 وOHSAS 18001 هستند.

 

ازسال 1381وزارت نفت در ایران اقدام به تدوین کتابچه راهنمای استقرار HSE-MSوابلاغ جهت اجرا به کلیه سازمانها ی تابعه نمود.این راهنما در کلیه صنلیع وسازمان های تابعه آن وزارت، اعم از شرکت نفت ایران،شرکت سهامی پتروشیمی،شرکت ملی گاز ایران وشرپت پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران قابل پیاده سازی است.  

شرکت بهسان مدیریت پرشین 

آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3

تلفن :  4-22650151  و 22010088

www.behsaniso.com

 


شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 22:48 ::  نويسنده : پویا

 سيستم مديريت يکپارچه – IMS 

 

با توسعه روز افزون و گرایش رو به رشد سازمان ها به استقرار سیستمهای مدیریت متناسب با اهداف سازمانی و بنا به خواست مشتریان و طرف های ذینفع خود، منطق استقرار همزمان چند سیستم مدیریتی به صورت فراگیر مورد اقبال قرار گرفت.در پاسخگويي به این خواست مشتریان، الگويي را برای مميزی همزمان بر اساس استانداردهای سیستم مدیریت کيفيت ISO 9001، سیستم مدیریت محيط زیست ISO 14001 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS 18001 و بررسی و يکپارچگی این سیستم ها در حين مميزی ايجاد و ارائه نموده اند. 

گواهينامه سیستم مدیریت يکپارچه (IMS (Integrated Management System نتيجه موفقيت مشتريان در اثبات انطباق سیستم های مديريت خود با الزامات استانداردهای مرجع بر اساس مقررات موسسات اعتبار دهنده بين المللی است.

برخی مزایای استقرار یکپارچه سیستمهای مدیریت کيفيت ISO 9001، سیستم مدیریت محيط 

زيست ISO 14001 و سیستم مديريت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS 18001 از قرار زیر است:

• کاهش زمان استقرار و تسريع در آمادگي سیستم برای مميزی و صدور گواهينامه 
• کاهش هزینه های استقرار، ممیزی و نگهداری سیستم 
• ايجاد يکنواختی در فعالیت زیر سیستم های مورد نياز 
• تمرکز سازمان اداره کننده و مسئوليت مستقيم اداره و بهبود سیستم ها 
• وجهه بهتر و نمايش استقرار حرفه ای تر سیستم مدیریت 
• کاهش تعداد اجرای ممیزی ها در طول سال 

فرآیند اجرای ممیزی IMS مشابه اجرای سایر ممیزی ها است. در صورت تمایل، مشتریان از مزیت یک نوبت پیش ممیزی بهره مند می شوند. اجرای پیش ممیزی با وجود توصیه به اجرا خدمتی اختیاری و بر اساس درخواست کارفرما ارائه مي شود. ممیزی صدور در دو مرحله و در ادامه آن فرآیند ارزيابی مستقل (Veto) و در صورت تائيد گواهينامه صادر مي شود.ممیزی مراقبتی سالیانه به منظور اطمينان از تداوم اجرا و اثر بخشی سیستم مدیریت یکپارچه به صورت سالیانه (ادواری) برنامه ریزی و اجرا می شود. 

شرکت بهسان مدیریت پرشین 

آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3

تلفن :  4-22650151  و 22010088

 

www.behsaniso.com




شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 22:47 ::  نويسنده : پویا

 Food Safety Management System

HACCP به معنای " تجزیه  وتحلیل خطر ونقطه کنترل بهرانی" است ویک سیستم بهداشتی در مدیریت کیفیت در صنایع غذایی محسوب می گردد.
HACCP  را میتوان یک سیستم کنترلی ویکی از راه کار های عملی در پیشبرد اهداف بهداشت مواد غذایی دانست که در طول زنجیره مواد غذایی(از تولید کننده اولیه تا مصرف کننده نهایی )دارای کار برد بوده وبا استفاده از آن نسبت به کیفیت بهداشتی فرآیند های غذایی اطمینان حاصل میگردد.
از دیدگاه کاربردی ، HACCP کلیه خواسته های (Good Manufacturing Practices)GMP و(Good Hygiene Practices ) GHPرا در بر گرفته وتمامی جنبه های بهداشت مواد غذایی را تحت پوشش قرار میدهد 
امتیازات سیستم HACCP ،علاوه بر تامین ایمنی مواد غذایی وسازگاری آن با سیستم مدیریت کیفیت نظیر سری استاندارد 
ISO 9001 کمک به توسعه تجارت جهانی از طریق افزایش اعتماد به ایمنی مواد غذایی نیز میباشد.به کمک استقرار این سیستم از افت سطح کیفیت بهداشتی محصول به نحو برنامه ریزی شده وسیستماتیک جلو گیری بعمل می آید ، به نحوی که  فرآورده های غذایی هیچگونه خطری برای مصرف کننده به همراه نداشته باشد. 

شرکت بهسان مدیریت پرشین 
آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3
تلفن :  4-22650151  و 22010088



شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 22:38 ::  نويسنده : پویا

 سيستم مديريت ايمني مواد غذایی ISO 22000:2005 

 

طراحی و اجراي سیستم مديريت ایمنی مواد غذایی در سازمان، تحت تاثير عوامل مختلف به ويژه خطرات ایمنی مواد غذایی، فرآورده های فراهم شده و اندازه و ساختار سازمان قرار مي گيرد. در سیستم ISO 22000، لازم است که سازمان ازيک رويکرد فرآیندی پويا و نظام مندبه منظور تکوين سیستم مديريت ایمنی مواد غذايي استفاده نمايد. 

استاندارد مذکور سازمان را در راستای نيل به اهداف زير یاری مي نمايد: 

• امکان پذيري و تجزيه و تحليل خطر 
• ايجاد برنامه های پیش نيازی عملياتی 
• ايجاد طرح HACCP 
• به روز در آوري اطلاعات و مستندات اوليه مشخص کننده PRP، و طرح HACCP 
• طرح ريزی تصديق 
• رديابی و کنترل عدم انطباق  

چه کساني سود می برند؟

• توليد کنندگان از جمله توليد کنندگان خوراک دام و طیور 
• کارخانجات مواد غذايی 
• کليه فعاليتهای حمل و نقل و توزيع 
• عمده فروشان و خرده فروشان مواد غذايي 
• توليد کنندگان دستگاه ها، تجهيزات، افزودنی ها

• توليد کنندگان مواد شيميايی و شستشو و ضد عفونی و …  

شرکت بهسان مدیریت پرشین 

آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3

تلفن :  4-22650151  و 22010088

www.behsaniso.com




شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 22:23 ::  نويسنده : پویا

 استاندارد  بین المللی سنجش رضایت مشتری

ISO 10004  چار چوبی بین المللی برای مدیریت و برنامه ریزی در جهت رضایت مندی مشتریان است.
این استاندارد ،راهنمایی است در خصوص طرح وبرنامه ریزی واجرای برنامه هایی در جهت رضایت بیشتر مشتریان،این استاندارد باعث میشود که با طبقه بندی نیاز های مشتریان،مجموعه گواهی گیرنده در مسیر مشتری مداری حرکت نماید. ISO 10004  برای استفاده مجموعه ها صرف نظر از نوع فعالیت ،وسعت ونوع محصول انهاست و اغلب قواعد آن جهت بالا رفتن رضایت مشتری ها از مجموعه میباشد. 
ISO 10004  مفاد قرارداد،پیمانها وقوانین مدون مجموعه ها را تغییر نمیدهدوصرفا انها را در مسیر شخصی در جهت رضایت مشتریان حرکت می دهد. 

شرکت بهسان مدیریت پرشین 
آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3
تلفن :  4-22650151  و 22010088


شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 22:23 ::  نويسنده : پویا

 استاندارد ISO10002 راهنمایی برای طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان در تمامی سازمان ها اعم از تجاری و غیر تجاری و حتی در تجارت الکترونیک نیز می باشد .

هدف این استاندارد کمک رساندن به سازمان ها ، مشتریان ، شاکیان و کلیه طرف های ذینفع می باشند .

سازمان هنگامی که شکایتی را از مشتری دریافت می کند این شکایات میتواند فرصت های زیادی را برای بهبود در محصولات و فرآیندها در اختیار سازمان قرار دهد و در صورتیکه فرآیند رسیدگی به شکایات به درستی انجام شود ، اعتبار و شهرت سازمان نیز خواهد سازمان دولتی یا خصوصی و یا کوچک و بزرگ باشد خواهد شد.

این استاندارد و استانداردهای بین المللی مشابه به دلیل داشتن رویکرد نظام مند و یکسان با شکایات میتواند به راحتی مورد استفاده سازمان ها قرار بگیرد. فرآیند رسیدگی به شکایات برای سازمانهایی که محصولاتی را ارائه می کنند ( به عنوان مواد اولیه ) و یا محصولاتی را دریافت می نمایند این استاندارد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد .

شرکت بهسان مدیریت پرشین 
آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3
تلفن :  4-22650151  و 22010088
 


شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 22:22 ::  نويسنده : پویا

 سری استانداردهای DIN EN ISO 14000 شامل خانواده ای از استانداردهای بین المللی در رابطه با سیستم های زیست محیطی بوده که در سال 1996 میلادی توسط کمیته فنی 207 سازمان جهانی ایزو بوجود آمده اند. این سیستم ها بخشی از الزامات مدیریتی که همان ساختار سازمانی، منابع لازم جهت انجام، برنامه ریزی و طرحریزی فعالیتها، تشریح مسئولیتها، معین نمودن روش ها و نحوه اجرای کار در راستای حفظ محیط زیست است را شامل می شود.  

 

استاندارد مذکور تضمین کیفیت محصول و ارائه خدمات را به لحاظ هماهنگی با الزامات زیست محیطی و حفظ آن، بیان می نمایند. 

چه کسی سود می برد؟

برای سازمانهایی که مدیریت زیست محیطی را به عنوان بخشی از زیر بناهای فلسفه مدیریت سازمان خود انتخاب کرده اند، و بر اساس آن فعالیتهای خود را در سطح  استانداردهای زیست محیطی در سطح جهانی انجام می دهند. 

چه چیزی بدست می آید؟ 

• توجه به جنبه های زیست محیطی در ارائه خدمات، تولید و کاهش سطح ریسکهای زیست محیطیدر فعالیتهای شرکت 
• بهبود فعالیتهای شرکت در قبال محیط زیست و توجه به کیفیت زیست محیطی محصولات (خدمات و کالا) 
• تقویت و حصول اطمینان از کارایی سازمان در قبال مشتری و جامعه با وضوح مسئولیتها 
• صرفه جویی در هزینه و زمان با توجه به نگرش سیستماتیک و آینده نگر 
• افزایش رضایت در محیط و ایجاد انگیزه در کارکنان 
• تقویت تصویر شرکت در عرصه رقابت های ملی و بین المللی  

شرکت بهسان مدیریت پرشین 

آدرس : جردن- بلوارگلشهر- برج آی تک – طبقه 3

تلفن :  4-22650151  و 22010088

 

www.behsaniso.com




مشاور ایزو , گواهینامه ایزو , سیستم های ایزو , اخذ ایزو
سیستم های مدیریتی ایزو
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مشاور ایزو , گواهینامه ایزو , سیستم های ایزو , اخذ ایزو و آدرس iso10004.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 172
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1